یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

مراجعه به اداره ی تعاون شهرستان

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۳۶ ب.ظ

به واحد تشکیل در طبقه ی چهارم اداره ی تعاون شهرستان تهران(همان شهری که فعالیت تعاونی را در آن تعیین کرده بودم) در خیابان شهید سپهبد قرنی بالاتر از خیابان طالقانی مراجعه کردم. خانم محترمی در "واحد تشکیل تعاونی ها"ی آن اداره ابتدا یک بروشور به من دادند که اداره ی مذکور برای راهنمای مراجعین در ثبت و تشکیل تعاونی ها در آن شهرستان تدوین کرده بود و روی همان بروشور توضیحات لازم را بیان کردند.

در آنجا به من گفتند که باید ازطبقه ی اول از واحد کپی، فرم طرح تشکیل تعاونی (فرم الف) و همچنین فرم درخواست موافقت تشکیل شرکت تعاونی (فرم شماره 1) را دریافت کنم و آن را پر کرده و به همراه مدارک هیئت مؤسس(کپی کارت ملی،کپی کارت پایان خدمت،کپی شناسنامه،کپی آخرین مدرک تحصیلی) به دبیرخانه تحویل دهم. در عین حال همان فرم های پر شده به علاوه مدارک فوق را در بخش مربوطه در سایت ثبت و تشکیل الکترونیکی تعاونی ها، بارگذاری نموده و سپس به ایشان مجددا مراجعه کنم.

اما نکته ای که باید بیان کنم این است که کارشناس محترم این توضیح را دادند که ظاهراً طبق نامه ای از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، دیگر شرکت های تعاونی در بدو امر یک شرکت دانش بنیان ثبت نمی شوند و باید شرکت در قالب های قدیمی ثبت شود و سپس مطابق آیین نامه ی معاونت علمی، دانش بنیان بودن آن شرکت در مراجع مربوطه احراز شود. لذا شرکتی دانش بنیانی که ما مد نظر داشتیم را باید به صورت یک تعاونی توزیعی - خدماتی با گرایش تحقیقاتی و پژوهشی در فرم شماره (1) و در سایت ثبت نماییم. و دانش بنیان بودن آن را بعدها احراز کنیم.

در سایت ثبت و تشکیل تعاونی ها، در مرحله 1 - گام اول - ردیف 3 ، فرم خام اطلاعات طرح که همان فرم تشکیل تعاونی است، قابل دانلود است ولی فکر میکنم چون در ماده 2 آیین نامه ی اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران که در صفحه 64 کتاب قوانین و مقررات تعاون و شرکت های تعاونی  نوشته شده است، آورده شده که "برای تشکیل و ثبت تعاونی، هیئت مؤسس تعاونی موظف است ابتدا فرم «طرح تشکیل تعاونی» به شرح پیوست را که به مهر دفتر هیئت دولت تأیید شده است تکمیل و جهت تصویب به وزارت ارائه نماید." باید از نسخه ی فرم طرح تشکیل تعاونی (فرم الف) به جای فرم خام اطلاعات طرح  مورد استفاده قرار گیرد.


قوانین و مقررات تعاون و شرکت های تعاونی
۹۵/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی