یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تغییر آدرس محل شرکت تعاونی

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ

در ماده ی 6 اساسنامه شرکت های تعاونی، مرکز اصلی عملیات شرکت را معین کرده است و اختیار ایجاد شعب و دفاتر نمایندگی در سایر نقاط داخل و خارج از کشور نموده و یا عندالاقتضا در مورد تغییر محل شعب را به هیئت مدیره داده است. 

اگر محل مرکزی شرکت لزومی به تغییر داشته باشد، آنگاه، باید در طی یک جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده، صورتجلسه ای را مبنی بر تغییر ماده 6 اساسنامه و تغییر آدرس شرکت، تدوین کرده و به اداره تعاون اعلام دارند. میتوان در طی مصوبه ی جداگانه ای این اختیار را به هیئت مدیره داد تا بتواند محل دفتر مرکزی و مرکز عملیات تعاونی را تغییر دهد تا بعد از آن نیاز به برگزاری جلسه مجمع عمومی فوق العاده برای تغییر مکان اصلی شرکت نباشد. 

پس از تصویب و تنظیم صورت جلسه تغییر (نمونه صورت جلسه تغییر ماده ای از اساسنامه) با ورودی به سامانه نظارت بر نعاونی ها، صورت جلسه ی مجمع عمومی را تعریف و موارد مصوب را در سایت وارد کرده و سپس تصویر صورت جلسه را در سایت نظارت بارگذاری میکنیم.

از  موارد تحویلی به اداره کل تعاون، اصل و کپی اجاره نامه محل تعاونی است.

پس از ارائه صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده به اداره تعاون، در اثناء بررسی آن توسط کارشناسان محترم اداره تعاون، صورتجلسه ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها در بخش مربوطه وارد میشود. در بخش تصمیمات جلسه (در گام سوم)، با انتخاب گزینه ی تغییر محل (اگر جابجایی درون شهری است:گزینه ی تغییرنشانی در یک واحد ثبتی و اگر واحد ثبتی در شهر دیگری است: تغییر نشانی از یک واحد ثبتی به واحد دیگر) در مرحله ی بعد، آدرس محل جدید، وارد میشود. در سامانه ثبت شرکت ها، ورود آدرس فقط با ورود کد پستی انجام میشود. به این معنا که با درج کد پستی در محل مربوطه، آدرس پستی به طور خودکار درج خواهد شد. 

در ادامه ورود اطلاعات، نام اشخاص حاضر در جلسه و سپس سمت آنها در جلسه وارد میشود. 

پس از بررسی مدارک در اداره تعاون و مراجعه به کارشناس مربوطه، یک نسخه از صورت جلسه تغییر  به اضافه آگهی دعوت که همه صفحات آن ممهور به مهر برابر اصل اداره تعاون شده است و نامه تأیید اداره تعاون به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات عیر تجاری دریافت میشود تا با مراجعه به اداره پست به همراه رسید پذیرش اینترنتی صورت جلسه تغییرات به اداره ثبت شرکت ها ارسال شود. این نامه توسط پاکت ثبت تغییرات به اداره ثبت شرکت ها ارسال میشود.

لازم به ذکر نیست که چه صورتجلسه مجمع عمومی و چه صورتجلسه هیئت مدیره، باید در سامانه نطارت بر تعاونی ها وارد شوند. 

توجه: باید در تدوین صورتجلسه دقت کافی را نمود و آدرسی که در صورتجلسه درج میشود، دقیقا مطابق آنچه در آدرس پستی ذیل کد پستی که سامانه به طور خودکار درج میکند، باشد. در غیر اینصورت، اداره ثبت شرکت ها پرونده را دچار نقص تشخیص داده و آن را برگشت خواهد داد. در اینصورت باید با تشکیل جلسه ی هیئت مدیره، صورتجلسه ی اصلاحیه ای تنظیم نمود و آدرس صحیح را که دقیقا منطبق با آدرس منطبق با کد پستی در سامانه ثبت شرکت ها است، در آن اعلام نمود و به اداره تعاون تحویل داد تا با دریافت نامه اداره تعاون، مستندات را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمود. در صورت اعلام اداره ثبت مبنی بر نقص در پرونده، باید به ادارت پست تعیین شده مراجعه کرده و 

1- صورتجلسه اصلاحیه هیئت مدیره، (ممهور به مهر شرکت و مهر اداره تعاون (کپی برابر اصل))

2- نامه اداره تعاون (دارای مهر برجسته و مهر شرکت)

3- دونسخه ابلاغیه رفع نقص 

4- نامه با مهر و امضاء مدیرعامل به ریاست اداره شرکتهای غیر سهامی اداره کل ثبت شرکتها

را درون پاکت رفع نقص قرار داده و نسخه ی دیگری از ابلاغیه را روی پاکت رفع نقص چسبانده و پس از نوشتن آدرس فرستنده روی پاکت، بدون بستن درب پاکت، آن را به متصدی پست تحویل داد. پس از بررسی محتویات پاکت ثبت تغییرات، درب پاکت بسته شده و برگ رسید پستی که بارکد پستی روی آن وارد شده است، تحویل میگردد. با مراجعه به سایت ثبت شرکت ها و وارد کردن بارکد پستی آخرین مراحل را در ثبت انجام میدهیم. پس از چند روز با مراجعه به سایت از وضعیت پذیرش صورتجلسه مطلع شده و برای امضاء و دریافت گواهی ثبتی به اداره ثبت شرکت ها مراجعه میکنیم.

با دریافت گواهی ثبتی و ثبت شماره مکانیزه در سامانه روزنامه رسمی کشور، آگهی را برای اننتشار در روزنامه رسمی آماده میکنیم. پس از پرداخت هزینه انتشار آگهی تا 10 روز دیگر در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد. 

ارائه آگهی روزنامه رسمی به بانک یا اداره امور مالیاتی ضروری است. لذا باید نسخه ای از آن را در هنگام تشکیل پرونده مالیاتی و همجنین افتتاح حساب ارائه نمود. 

با مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت ها باید، آگهی را برای انتشار در روزنامه های کثیرالانتشار نیز فرستاد و هزینه آن را پرداخت نمود.

نظرات  (۵)

سلام و وقت بخیر

آیا نیازی هست در انتهای آگهی دعوت به غیر از اعضا هیئت مدیره منشی و عضو علی البدل هم امضا کنن؟

پاسخ:
سلام و ادب
خیر
امضاء اعضاء هیئت مدیره کافی است.

سلام و احترام

1- بعد از تغییر آدرس آیا باید نسخه اساسنامه اصلاح و به ثبت شرکت ها ارسال بشه؟

2- آیا می توان در آدرس دفتر مرکزی اقدام به تاسیس شعبه نمود؟

پاسخ:
با سلام و ادب
1- عملا نیاز به تغییر اساسنامه نیست و آگهی روزنامه و گواهی ثبتی برای این موضوع کفایت میکند (حسب تجربه).
2- یک شرکت میتواند شعب مختلفی را ایجاد کند و آن را در سایت سازمان ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری ثبت نمود.
برای تغییر آدرس ایا هیئت مدیره بصورت پیش فرض اختیار دارد؟
پاسخ:
با سلام و احترام
از آنجائیکه آدرس شرکت، یکی از مفاد اساسنامه است، و تغییر بند یا بندهایی از اساسنامه منحصرا در اختیار مجمع عمومی فوق العاده است، پس هیئت مدیره نمیتواند رأساً اقدام به تغییر آدرس نماید. حتی مجمع عمومی فوق العاده نمیتواند این حق را به هیئت مدیره واگذار نماید
سلام خسته نباشید من اداره تعاون رفتم و نامه تغییر آدرس با مهر برجسته دریافت کردم و در سمانه ثبت کنم تغییر آدرسم که روزنامه رسمی شرکت بیاد ولی درآر از من متن صورتجلسه میخواد اگر راهنمایی کنین بابت متن صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مرسی

پاسخ:
با سلام و احترام
طبیعی است که متن صورت جلسه باید در سامانه ثبت شرکت ها زمانیکه مراحل ثبت تغییرات را انجام میدهید، باید در مراحل انتهای به درستی و منطبق با صورتجلسه امضا شده ، درج و سپس تأیید نهایی شود. مشکل خاصی نباید باشد! بدون درج متن تایپ شده صورت جلسه در سامانه ثبت شرکت ها، اتمام فرایند ثبت تغییرات، ناقص است.
با سلام
آیا برای تغییر شهر و آدرس شرکت تعاونی باید آگهی دعوت نوبت اول برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده در روزنامه آگهی شود؟؟ من مراحل انجام کار را به ترتیب نمیدانم.
پاسخ:
با سلام و احترام
همانطور که در مطلب فوق نیز گفته شده است، تغییر آدرس شرکت، تغییر برخی موارد اساسنامه است و لذا به تصمیم مجمع عمومی فوق العاده نیاز دارد. برگزاری مجمع نیز مطابق بند دیگری از اساسنامه منوط به دعوت از کلیه سهامداران مطابق با روشی است که در اساسنامه ذکر شده است. حال اگر در اساسنامه شرکت تعاونی، دعوت اعضاء را صرفا از طریق چاپ آگهی دعوت در روزنامه ی کثیر الانتشار معینی، ذکر کرده است، شما باید در آن روزنامه درج آگهی نمایید. لذا روش دعوت برای مجمع عمومی فوق العاده باید مطابق با آنچه اساسنامه شرکت نوشته باشد. اگر در آنجا ثبت آگهی الزاماً از طریق روزنامه کثیر الانتشار نیست بالطبع نیاز به این کار نیست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی