یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

شرکت تعاونی مانند تمامی کارگاه های حقوقی و حقیقی دیگر، موظف به تشکیل پرونده در بیمه برای کارکنان خود است. 
به این منظور باید مدارک زیر را به اداره بیمه مربوطه ارائه نمود:

1- تکمیل برگه تشکیل پرونده مطالباتی کارگاه های حقوقی

2- اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکت

3- اصل و کپی اساسنامه شرکت

4- اصل و کپی آگهی تأسیس و تغییرات

5- اصل و کپی سند مالکیت یا اجاره نامه

6- اصل و کپی قبض برق و تلفن

7- شماره حساب های بانکی

8- اصل و کپی دفترچه بیمه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره

9- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره

10 - اصل و کپی دفترچه بیمه، شناسنامه و کارت ملی بیمه شوندگان

باید ابتدا با توجه به مکان ثبتی شرکت، اداره تأمین اجتماعی مربوطه را باید یافت. و این کار با مراجعه به یکی از ادارات تأمین اجتماعی یا نگاه به نقشه ی تقسیم بندی مناطق شهر بین ادارات تأمین احتماعی مشخص مییشود. 

پس از ارائه مدارک به اداره تأمین اجتماعی و تأییدیه های لازم، پرونده به اداره بازرسی کارگاه ها در آن اداره تحویل شده و باشد منتظر مراجعه ی بازرس اداره بیمه از شرکت به آدرس مندرج بود. 

باید به این موضوع توجه داشت که برای تشکیل پرونده بیمه، باید دارای یک کارمند در شرکت بود. البته میتوان این را که مدیرعامل در یک شرکت تعاونی یک فرد منتسب برای انجام مدیریت عاملی است، میتواند بهانه خوبی باشد که مدیر عامل اولین کارمند شرکت است و با ثبت نام مدیر عامل، کد کارگاه را دریافت نمود.

پس از مراجعهی بازرس به محل شرکت، باید مدیرعامل با دردست داشتن مدارک درخواست خدمات الکترونیکی تأمین اجتماعی به اداره مربوطه مراجعه نماید تا کد کارگاهی را دریافت کند. مطابق کد کارگاهی، یکی از کارمندان اداره تأمین اجتماعی ناحیه مربوطه، عهده دار مسائل بیمه ای شرکت میشود که باید از این پس به آن مراجعه کرد. کارمند مربوطه، مدارک درخواست خدمات الکترونیکی تأمین اجتماعی را دریافت و در سامانه ثبت مینماید. سپس پیامکی حاوی رمز عبور به شماره تلفن اعلام شده ارسال میشود که با مراجعه به سامانه تأمین اجتماعی و درج کد ملی مدیرعامل و رمز ارسال شده، وارد پنل کاربری شرکت در اداره تأمین اجتماعی میشویم و فرآیندهای بیمه ای را انجام میدهیم.

افرادی که باید تحت پوشش بیمه ای شرکت قرار بگیرند اگر تا به حال بیمه نشده اند، باید ابتدا با دریافت فرم شناسایی و نامنویسی متمرکز مخاطبان آن را تکمیل و با اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه به بخش درآمد همان اداره مراجعه کنند. در غیر اینصورت، فرد با کپی کارت ملی و شناسنامه و کد کارگاهی به بخش درآمد اداره تأمین اجتماعی مراجعه میکند. 

مسئول بیمه با دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه فردی که قبلا سابقه ببیمه داشته است، در سامانه نام ایشان را در کد کارگاهی اعلام شده ثبت میکند، شماره بیمه شده را در کنار کپی شناسنامه ای که داده ایم، نوشته و آن را ممهور به مهر اداره تأمین اجتماعی میکند و آن را عودت میدهد.

۹۶/۰۷/۲۴

نظرات  (۱)

سلام عالی هست 

پاسخ:
نظر لطف شما است. امیدواریم که مثمر ثمر باشد و آموزنده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی