یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

خروج یکی از اعضاء از شرکت تعاونی

دوشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ
بعضی اوقات پیش میآید که عضوی از اعضاء شرکت تعاونی از مجموعه سهامداران خارج میشود. در این موقع، عضو باید ابتدا فرم انتقال سهام و خروج از تعاونی را تکمیل و به هیئت مدیره تحویل میدهد. از آنجائیکه در خروج عضو، باید فردی از اعضاء یا عضو جدید، تقبل پرداخت مبلغ سهام را به عضو خارج شده نماید، پس در فرم انتقال و خروج، نام فرد داوطلب عضویت یا عضو تعاونی را برای انتقال سهم، ذکر میشود. پس از دریافت استعفا نامه، هیئت مدیره تشکیل جلسه داده و در طی صورتجلسه ای، خروج عضو و انتقال سهام را مورد بررسی و موافقت قرار میدهد. در نهایت شرکت گواهی تسویه حساب را صادر و عضو مستعفی، فرم اعلام تسویه حساب را امضاء مینماید و در اختیار شرکت قرار میدهد.
به منظور ثبت نقل و انتقال سهام در سامانه ثبت شرکت ها، باید صورتجلسه هیئت مدیره در سامانه ثبت شرکت ها، وارد شده و تغییرات در بین سهامداران به سامانه وارد شود. 
به همین خاطر در سامانه ثبت شرکت ها، یکی از مصوبات هیئت مدیره را نقل و انتقال سهام قرار میدهیم. تا بتوانیم در بخش نقل و انتقال سهام اطلاعات لازمه را وارد کنیم. در بخش تغییرات شخصیت حقوقی، هم باید فرد خارج شده را در حالت حذف و شخص دریافت کننده سهام را در حالت ویرایش سهام قرار دهیم.

نظرات  (۲)

۱۲ تیر ۰۲ ، ۱۱:۲۲ مسعود قدس

عرض سلام. یک شرکت تعاونی 60 نفری داریم که با سرمایه اعضا زمین خریداری شده است. اکنون بعد چند سال حدود 50 نفر خواستار فروش زمین و دریافت سهم خود هستند. راهکار قانونی این کار را راهنمایی بفرمایید . ممنون

۰۵ بهمن ۰۰ ، ۱۵:۱۳ آرش ایرانی

درود بر شما وقت به خیر

آیا برای نقل و انتقال سهام بین عضو قدیم و عضو جدید به مفاصاحساب مالیاتی مورد نیاز است؟

 

 

پاسخ:
با سلام و ادب
خیر. تا آنجا که میدانم، انتقال سهام در شرکت اهی تعاونی به مفاصا حساب مالیاتی نیاز ندارد. کما آنکه این کار را انجام داده ایم و به اداره امور مالیاتی هم رجوع نکرده ایم.


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی