یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

باید در اولین فرصت به اداره کل امور مالیاتی مراجعه کرد و پرونده مالیاتی را تشکیل داد. برای تشکیل پرونده مالیاتی نیاز به مدارک زیر است:

  1. تهیه و تکمیل دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی در سازمان امور مالیاتی کشور به همراه مهر شرکت
  2. پاسخ استعلام از واحد مستغلات جهت تشکیل پرونده مالیات اجاره 
  3. اصل و تصویر کلیه آگهی های ثبتی (پیش آگهی) تأسیس و تغییرات
  4. اصل و تصویر کلیه آگهی های روزنامه رسمی و تغییرات آنها
  5. اصل و تصویر اساسنامه شرکت
  6. اصل و تصویر شرکتنامه و اظهارنامه ثبت شرکتها و متن صورتجلسه 
  7. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه صاحبان امضاء مجاز و هیئت مدیره
  8. اصل و تصویر قبض آب، برق و تلفن محل شرکت
  9. اصل و تصویر سند مالکیت همراه با بنچاق و گواهی پایان کار و عوارض شهرداری (در صورتیکه یکی از صاحبان امضاء مالک محل قانونی باشد) یا اجاره نامه محضری یا اجاره نامه همراه با کد رهگیری و هولوگرام به نام شرکت (اجاره نامه به نام شخص قابل قبول نیست.)
  10. اصل و تصویر وکالتنامه محضری (جهت وکلا) و کارت ملی وکیل شخص حقوقی (برای هر پرونده دو سری کپی)- وکالت نامه محضری از طرف شرکت به شخص قابل قبول است.
  11. گواهی امضاء صاحبان امضاء مجاز شخص حقوقی (گواهی امضاء در دفتر خانه اسناد رسمی گرفته شود) و به نام اداره امور مالیاتی مربوطه باشد.
برای تشکیل پرونده یکی از صاحبان امضاء یا وکیل قانونی شرکت به همراه مدارک فوق باید به اداره امور مالیاتی مراجعه نماید. 
میتوان به جای اصل شناسنامه و کارت ملی، کپی برابر اصل شده ی آنها را تحویل داد. باید حتما تمامی آگهی های تغییر و تأسیس در روزنامه رسمی منتشر شده باشند تا قابل ارائه به اداره امور مالیاتی باشند و تمامی قبوض ارائه شده به اداره امور مالیاتی باید دارای همان کد پستی باشد که در اجاره نامه ذکر شده است. 
اگر شرکت در یکی از مراکز رشد یا پارک های فناوری مستقر است، باید یک معرفی نامه از پارک فناوری برای اداره مالیات تهیه نماید که در آن آدرس شرکت که مستقر در آن پارک است، مجددا مورد تصریح قرار گرفته باشد.
یک هفته پس از ارائه مدارک به اداره مالیات، برگه ای به همراه اطلاعات کد اقتصادی، کلاسه پرونده و کد حوزه مالیاتی تحویل میشود. البته باید به همراه آگهی تأسیس و کارت شناسایی برای دریافت آن به ادار مراجعه کرد.
پس از آن با مراجعه به سایت سازمان امورمالیاتی کشور، اقدام به پیش ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی با اطلاعات مالیاتی بدست آمده میکنیم.
پس از تأیید پیش ثبت نام، کلمه عبور و نام کاربری به شماره همراه ارائه شده در سایت، پیامک خواهد شد که با ورود توسط آن نام و کلمه عبور، اطلاعات دیگر شرکت اعم از آدرس، نام شرکا و اعضاء، شماره حساب های بانکی و ... را وارد گرده و سپس آن را ثبت نهایی میکنیم تا برای ارزیابی و اعتبار سنجی به اداره مالیات ارجاع داده شود. 
برای صبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده نیز باید به سایت سامانه عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده مراجعه کرده و عملیات پیش ثبت نام را با درج کد رهگیری ای که سامانه مالیات بر درآمد در مرحله قبل برای شماره همراه ارائه شده در آن پیامک کرده بود، و همچنین شناسه ملی شرکت، انجام میدهیم و منتظر دریافت نام کاربری و کلمه عبور سامانه مالیات بر ارزش افزوده توسط پست به آدرس ارائه شده توسط شرکت میمانیم. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی