یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

آگهی تأسیس

دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۵۴ ق.ظ

پس از بررسی مدارک ارسالی توسط اداره ی ثبت شرکت ها، در صورت بدون نقص بودن مدارک پیامی مبنی بر صدور پیش نویس آگهی تأسیس به تلفن همراه نماینده ی هیئت مؤسس، مراجعه به سایت ثبت شرکت ها را توصیه میکند. پس از ورود به سایت با کمک شماره ی پیگیری پیامی به دین صورت در صفجه مشاهده میشود : "متقاضی می بایست پس از رویت متن آگهی و تطبیق مفاد آن با درخواست نسبت به چاپ پیشنویس آگهی اقدام و به منظور طی سایر مراحل(پرداخت حق الثبت الکترونیکی) به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مربوطه مراجعه نماید. با توجه به اینکه پس از تأیید آگهی توسط ذی سمت در مرجع ثبت شرکتها، می بایست متقاضی نسبت به پرداخت حق الدرج روزنامه کثیرالنتشار اقدام نماید، بدیهی است پس از دریافت پیامک فعال شدن لینک مربوطه مجدداٌ به این قسمت مراجعه و نسبت پرداخت الکترونیکی هزینه (حق الدرج در روزنامه کثیرالانتشار) اقدام نماید. هشدار : بدیهی است در صورت عدم پرداخت هزینه روزنامه کثیرالانتشار امکان پذیرش صورتجلسات جدید وجود نخواهد داشت."

باید با چاپ پیشنویس آگهی تأسیس و مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری، و ارائه ی این پیشنویس، مدارک بررسی شده ی را تحوبل گرفته، برای آن یک پوشه خریداری کرده و به باجه ی تأسیس و ثبت تغییرات، مراجعه کرد. لازم به ذکر است که "شرکت های تعاونی الزامی به پرداخت هزینه ی ثبت و هزینه ی تعیین نام ندارند." با ارائه ی مدارک، یک نسخه از اساسنامه، شرکت نامه، اظهارنامه و گواهی سرمایه، تمامی صورت جلسات در پوشه ی خریداری شده در اداره ی ثبت شرکت ها باقی میماند. تمامی صفحات دو نسخه اساسنامه، شرکت نامه، اظهارنامه مهمور به مهر اداره ی ثبت شرکتها میشود. در نهایت یک نسخه آگهی ثبتی با مهر برجسته تحویل متقاضی ثبت شرکت می شود. 

حال باید پس از این به سایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کرده، یک حساب کاربری ایجاد کرده و گزینه ارسال آگهی را انتخاب نمود. با درج شماره مکانیزه ای که روی سند آگهی ثبتی دریافت شده از اداره ی ثبت شرکتها را در آنجا وارد کرده و متن آگهی را مشاهده و با پرداخت هزینه ی آن، آگهی تأسیس را برای درج در روزنامه ی رسمی ارسال کرد.

باید تصویر آگهی ثبتی را در "سامانه ی ثبت و تشکیل تعاونی ها" نیز وارد کرده و با مراجعه به اداره ی تعاون، مراحل بعدی را طی نمود. 

پس از ثبت آکهی در روزنامه رسمی، حتماً باید در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار نیز آگهی تأسیس یا آگهی تغییرات را منتشر کرد. در غیر اینصورت برای ثبت آگهی های آینده امکان ثبت تغییرات در سامانه ثبت شرکت ها وجود نداشته و تا پرداخت هزینه ی آگهی های گذشته، امکان  ثبت تغییرات دیگر میسر نخواهد بود.

۹۵/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی