یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

پس از تنظیم صورت جلسه ی مجمع عمومی و هیئت مدیره و تعیین اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان اصلی و علی البدل، مستندات در سامانه ثبت الکترونیکی تعاونی ها بارگذاری میشود و اصل مدارک به اداره تعاون شهرستان ارائه میگردد. 

در اینجا نگارنده با مسئله ی عجیبی مواجه می شود. کارشناس محترم اداره تعاون، نسبت به برابر شدن تعدادی از آراء و همینطور عدم تعیین سمت های هیئت مدیره متناسب با تعداد آراء افراد، انتقاد داشته و به این خاطر از ادامه فرآیند ثبت تعاونی ممانعت می نماید. در حالیکه نگارنده در هیچ جای قانون تعاون و دستور العمل تشکیل تعاونی ها، قیدی مبنی بر انتخاب سمت های هیئت مدیره از روی آراء مجمع عمومی مشاهده نکرده است. آنچه معقول به نظر میرسد، آن است که در طی رأی گیری، اعضاء هیئت مدیره تعیین شده و سپس خود هیئت مدیره صرف نظر از تعداد آراء کسب شده توسط هر فرد در مجمع عمومی، به تعیین رئیس، نائب رئیس و منشی بپردازند که نظر کارشناس محترم بر خلاف آن بود. یعنی طبق گفته ایشان، باید آنکه در مجمع عمومی بیشترین آراء را کسب میکند به عنوان رئیس هیئت مدیره و ... انتخاب شود. به همین خاطر کارشناس محترم اداره تعاون شهرستان تهران، مجمع عمومی را ابطال و نماینده هیئت مؤسس را موظف به برگزاری مجدد مجمع عمومی نمود. 

۹۵/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی