یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی

مجمع عمومی و جلسه هیئت مدیره

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ

پس از تدوین اساسنامه و افتتاح حساب، دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی را با تعیین تاریخ، مکان مجمع عمومی و همینطور شماره حساب شرکت و مبلغ لازمه برای واریز به حساب توسط هر یک از اعضاء، برای تمامی اعضاء ارسال میشود. در این دعوتنامه، دستور جلسه ی مجمع عمومی نیز درج شده و توسط نماینده ی هیئت مؤسس امضاء میشود.

پس از ورود هر یک از اعضاء به جلسه، هر یک از اعضاء پس از ورود، لسیت اسامی حاضرین در اولین مجمع عمومی تعاونی را امضاء می نمایند. جلسه مجمع عمومی با انتخاب مسن ترین عضو به عنوان رئیس، انتخاباتی را برای تعیین رئیس، منشی و ناظران مجمع برگزار میکند. رئیس جلسه، اساس نامه را به رأی گذاشته و پس از تصویب، نام کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسین را اعلام مینماید تا با رأی مخفی کتبی، هیئت مدیره اصلی و علی البدل، بازرسین اصلی و علی البدل تعیین شوند. در اساسنامه ی تصویب شده، تعداد اعضاء هیئت مدیره و علی البدل و بازرسین اصلی و علی البدل تعیین شده است. پس از رأی گیری و تعیین اعضاء هیئت مدیره و بازرسین، در صورت جلسه ی اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی در شرف تأسیس نتایج رأی گیری مجمع را منعکس و به امضاء هیئت رئیسه ی مجمع رسانده میشود. این صورت جلسه اسکن شده و در سایت ثبت و تشکیل تعاونی بارگذاری می شود.

تمامی افراد منتخب باید فرم فرم قبولی تصدی سمت را امضاء نمایند.

جلسه هیئت مدیره توسط افراد منتخب برگزار شده و از میان خود، رئیس، نایب رئیس و منشی و مدیر عامل را انتخاب میکنند. صاحبین امضاء را نیز معین کرده و در اولین صورت جلسه ی هیئت مدیره منعکس کرده و آن را امضاء مینمایند و تصویر آن را در سامانه ی ثبت و تشکیل تعاونی بارگذاری میکنند.

لازم به ذکراست که حتماً باید قبل از جلسه ی مجمع عمومی، گواهی سرمایه تأدیه شده از بانک دریافت شود تا تاریخ آن نشان دهنده ی این باشد که قبل از مجمع عمومی تمامی اعضاء رأی دهنده، حداقل یک سوم سرمایه ی خریداری شده را تأدیه کرده اند. این مسئله یعنی به تعویق انداختن أخذ این گواهی از بانک میتواند منجر به بی اعتبار شدن مجمع عمومی از طرف اداره ی تعاون شود و نیاز به برگزاری مجدد یا بروز کردن مدارک با تاریخ های تصحیح شده باشد.

یک نکته مهم نیز وجود دارد و آنهم تعدد نسخ در مدارک مورد نیاز برای تحویل به اداره ی تعاون و اداره ی ثبت شرکت ها است. از آنجائیکه باید 4 نسخه اساسنامه آنهم به طور دستنویس به اداره تعاون تحویل شود، برای کاهش زمان مورد نیاز، قبل از جلسه اساسنامه در چهار نسخه به صورت دستنویس آماده شود تا هیئت رئیسه مجمع عمومی تمامی برگه ها را امضاء نماید. همینطور در مورد صورت جلسه ها نیز این کار یعنی آماده کردن سه نسخه انجام شود تا تمامی امضا ها در جلسه ای که تمامی افراد گرد آمده اند، أخذ شود. 

۹۵/۰۳/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی