یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

نقص در طرح تشکیل تعاونی

پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ب.ظ

پس از تحویل مدارک به دبیرخانه ی اداره ی تعاون شهرستان، آن مدارک برای کارشناس تشکیل تعاونی فرستاده شده بود. و ایشان با بررسی طرح تشکیل تعاونی، ایرادات وارده را روی طرح با مداد یادداشت کرده و نامه ای مبنی بر نقص طرح به ریاست بخش تشکیل تعاونی نوشته بود تا تحویل نماینده ی هیئت مؤسس گردد. 

اولین ایراد در "موضوع تعاونی" بود. از آنجائیکه در عنوان، لغت "ساخت" و "تولید" آمده بود، بیان داشته شد که نیاز به مجوز از ارگان های مربوطه است. پس آن را با عناوینی چون "تحقیق و پژوهش" جایگزین کردم.

از آنجائیکه تعداد افراد شاغل در تعاونی را 17 نفر نوشته بودم، مقدار عدد نوشته شده در بخش "سرمایه در گردش" با مقدار حقوق مصوب وزارت کار برای شاغلین در "دوره ی سرمایه در گردش" سنخیت نداشت. یعنی عدد سرمایه در گردش کفاف حقوق 12 ماه 17 نفر را نمی کرد. به همین خاطر باید این اعداد یعنی "سرمایه در گردش، دوره ی سرمایه در گردش و تعداد افراد شاغل در تعاونی را هماهنگ کرد.  

تعداد سهم هر یک از اعضاء هیئت مؤسس نیز باید در این مرحله (که هنوز سهام بین اعضاء توزیع نشده است) به طوری که همه ی اعضاء به طور مساوی سهام خریداری خواهند کرد (البته در اساسنامه میتوان این مورد را تعییر داد و اعضائی با سهام  متفاوت داشت) در فرم طرح تشکیل تعاونی نوشت.

در انتها نامه ی نوشته شده توسط کارشناس واحد تشکیل تعاونی که توسط ریاست بخش تشکیل امضاء شده بود، از طریق دبیرخانه به من تحویل شد و من مدارک ناقص را به همراه این نامه با خود بردم تا طرح تشکیل را بازنویسی کرده و ایرادات آن را رفع و دوباره مسیر را شروع کنم.

در ضمن مدارک تحصیلی هیئت مؤسس را نیز باید برابر اصل کنم و در میان مدارک تحویل دهم. از طرف دیگر اگر بتوان مدارک تخصصی (یعنی مدرکی که نشان دهد افراد در موضوع تعاونی دارای تخصص مرتبط هستند) دو نفر از سه نفر هیئت مؤسس را نیز به مدارک اضافه کنم، ادامه ی کار تسهیل می شود. 

۹۵/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی