یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

گام اوّل در تشکیل یک شرکت تعاونی

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹ ق.ظ

قصد ندارم که در مورد تعاونی ها در این وبلاگ توضیح بدهم، چرا که هدف من از این نوشته ها انتقال تجارب است و نه تعریف و تشریح مفاهیم. البته در این مورد منابع بسیاری وجود دارد که میتوان به آن مراجعه نمود. 

در تشکیل یک تعاونی اولین گام، شاید متحد شدن چند نفر برای انجام یک فعالیت اقتصادی است. در تعاونی "خاص"، طبق قانون نباید تعداد اعضاء کمتر از 7 نفر باشد. پس تعداد افرادی که در بدو أمر گرد هم می آیند را مشخص می کند.

ولی باز هم اولین گامها مقید به این تعداد هم نیست. چرا که برای تشکیل یک تعاونی تعدادی از افراد که حداقل سه نفر می باشد، تشکیل یک هیئت سه نفره را می دهند که به آن "هیئت مؤسس" گویند.

این هیئت مؤسس یک نفر را به عنوان نماینده خود معرفی میکنند تا کارهای اداری را در اداره ی تعاون پیگیری کند.

من از آنجا که سایت "سامانه تشکیل و ثبت الکترونیکی تعاونی ها" را میشناختم شروع به ثبت اطلاعات اوّلیه در بخش "متقاضیان درخواست تشکیل تعاونی جدید" کردم.


سامانه تشکیل و ثبت الکترونیکی تعاونی ها


در بخش "فرم اطلاعات اصلی درخواست" که اطلاعات درخواست و اطلاعات نماینده ی هیئت مؤسس ثبت می شود و پس از دادن یک شماره به درخواست، وارد صفحه ی بعد میشود که در آن اطلاعات طرح اولیه و هیئت مؤسس باید در گزینه های مربوطه وارد شود.

صفحه پیگیری درخواست ثبت و تشکیل تعاونی ها

ولی پس از اینکه فقط اطلاعات مربوط به خودم را که نماینده ی هیئت مؤسس بودم را وارد سامانه کردم، دقیقاً در اولین روز کاری بعد از ورود اطلاعات، پیام خطایی مبنی بر "لزوم حضور در واحد تشکیل اداره ی تعاون شهرستان تهران" در صفحه ی "پیگیری و ادامه مراحل تشکیل تعاونی برای متقاضیان"قرار داده شد.
۹۵/۰۱/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی