یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

پلمپ دفاتر تجارتی

جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ق.ظ

بعد از ثبت و دریافت گواهی تأسیس و با مراجعه به سایت روزنامه رسمی و انتشار آگهی، باید برای دریافت دفاتر قانونی (دفتر روزنامه و دفتر کل) به سایت اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرد و با انتخاب منوی "پذیرش درخواست پلمپ دفاتر تجارتی" درخواست خود را مبنی بر دریافت دفاتر روزنامه و کل پلمپ شده ارسال کرد. پس از اتمام وارد نمودن اطلاعات در سامانه و دریافت رسید پذیرش اینترنتی و اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری و امضاء  و مهر (حتما) آن، دریافت آگهی روزنامه رسمی از سایت روزنامه رسمی و پرینت آن، به همراه کپی کارت ملی مدیرعامل، به یکی از دفاتر پستی مجاز تعیین شده در سامانه ی ثبت شرکت ها مراجعه کرده و با درخواست پاکت پلمپ دفاتر قانونی، مدارک را در آن قرار داده و  ارسال می شود. بارکد پستی و تاریخ پست درخواست، در سایت اداره ی ثبت شرکت ها وارد می شود. 

پز از اینکه نامه ی درخواست به اداره ی ثبت شرکتها واصل شد، پیامکی به دست متقاضی میرسد تا با مراجعه به سامانه ی ثبت شرکت ها، نتیجه ی بررسی نامه ی درخواست را مشاهده و در صورت موافقت، هزینه ی دفاتر و پلمپ آنها را بپردازد.

نظرات  (۱)

سؤالی پرسیده شده است که :
"باسلام، 
سال 1386 اقدام به تغییر ماده 6 اساسنامه و تغییر آدرس محل دفتر شرکت تعاونی کرده ام . آگهی روزنامه رسمی هم شده است. الان(96/12/18) برای پلمپ دفاتر قانونی نیاز به کدپستی میباشد. ان زمان کد پستی همراه ادرس الزامی نبود. لطفا راهنمایی کنید؟ 
باتشکر"
پاسخ:
بسم الله
با سلام و احترام
از اینکه در پاسخ تأخیر داشته ام عذر خواهی میکنم.
آیا شما در سامانه (www.ilenc.ir)  رکورد خود را می یابید؟
آیا آدرس دریافتی از سامانه ثبت شرکت ها با آنچه به عنوان آدرس شرکت ثبت نموده اید مطابقت دارد؟ 
اکر تطابق وجود دارد، شما هیچ مشکلی در درخواست دفاتر قانونی از سامانه نخواهید داشت. چرا که سامانه در انتهای تقاضای شما، خود آدرس ثبت شده شرکت را در انتها مینگارد و از شما درخواست کد پستی نمیکند. 
حال شما الان که کد پستی دارید، میتوانید در محل های مقتضی همان کد پستی را لحاظ بفرمایید. پیشنهاد میکنم آدرسی را که برای شخص خود به عنوان نماینده ی متقاضی دفاتر قانونی ذکر مینمایید، همان آدرس شرکت باشد.
در انتها پیشنهاد میکنم با تدوین یک ص.رت جلسه مجمع عمومی فوق العاده، و ارائه به اداره تعاون محل شرکتتان، آدرس دقیق شرکت به همراه کد پستی را اعلام و خود در سامانه ی ثبت شرکت ها، اطلاعات کامل را بروز نموده تا مشکلات به کلی مرتفع شود. 
البته اگر آدرس تغییر نکرده است، میتوان با صورت جلسه ی هیئت مدیره و تکمیل آدرس با کد پستی، و ارائه به اداره ی تعاون و دریافت مجوز ثبت، این کار را نیز انجام داد. 
باز به خاطر تأخیر پیش آمده عذر خواهی میکنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی