یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

پس از انتشار دعوت نامه ی مجمع عمومی و اعلام شماره حساب به متقاضیان عضویت و پس از واریز شدن وجوه به حساب مذکور و پس از اخذ گواهی سرمایه از بانک و همچنین پس از برگزاری مجمع عمومی و تصویب اساسنامه و تعیین هیئت مدیره و بازرسان و تدوین صورت جلسات مجمع و هیئت مدیره و تعیین مدیر عامل و صاحبان امضا و تکمیل فرمها و اقرارنامه مدیریتی و همچنین معرفی هیئت مدیره به اداره تعاون برای شرکت در کلاس ها آموزشی، یک نسخه اساسنامه و همچنین دعوت نامه مجمع، گواهی سرمایه، صورت جلسه مجمع، صورت جلسه هیئت مدیره، لیست شرکت کنندگان در اولین مجمع، لیست مشخصات اعضاء و مدارک آنها(تصویر کارت ملی، پایان خدمت، شناسنامه اعضاء) به کارشناس اداره تشکیل تعاونی ها ارائه شده و پیش از آن تصویر صورت جلسات و گواهی سرمایه در سایت ثبت و تشکیل تعاونی ها بارگذاری می شود.

در این مرحله اساسنامه بررسی شده و در صورت وجود ایرادات احتمالی تصحیح میشود. در این جا یکی از مسائل موجود، داشتن مجوز های لازم برای هر یک از موضوعات فعالیتی است که در اساسنامه در بخش موضوعات آورده شده است. اگر موضوعی در این بخش قید شده است که نیاز به مجوز از سازمان متولی آن فعالیت دارد، باید قبل از آن أخذ شود، در غیر اینصورت، در این مرحله کار متوقف خواهد شد. پس هیئت مؤسس باید قبل از این مرحله اقدام به أخذ مجوز برای فعالیتهای شرکت کرده باشد. 

اگر در میان لیست اعضاء اسم افرادی که در هیئت مؤسس آمده است، نباشد، ممکن است در کار وقفه ایجاد شود و شما مجبور باشید از اول تمامی فرآیند ثبت و تشکیل تعاونی را انجام دهید. هر چند از لحاظ قانونی هیج الزامی به عضو شدن هیئت مؤسس در تعاونی نیست و پس از تشکیل اولین مجمع، هیئت مؤسس منحل میشود ولی سلیقه ی اداره تعاون مبنی بر این است. 

پس از مورد تأیید قرار گرفتن اساسنامه و صورت جلسات و گواهی سرمایه، مرحله ی دوم تأسیس تعاونی هم مورد تأیید قرار گرفته و معرفی نامه جهت ثبت تعاونی برای ارائه به اداره ی ثبت آماده میشود. 

حال در این مرحله برای دریافت معرفی نامه ی فوق، باید سه نسخه ی دیگر از اساسنامه، دو نسخه از صورت جلسات و گواهی سرمایه را به اداره تعاون برای مهر و تأیید ارائه نمود.

بهتر است قبل از صدور معرفی نامه و امضاء آن، نسخه ی پیش نویس آن را که نام تمامی اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره و بازرسان در آن قید میشود را مطالعه نمود تا بدون اشتباه تایپی امضاء شود.

پس از بررسی تمامی مستندات و صورت جلسات توسط کارشناس اداره تشکیل تعاونی، سه نسخه اساسنامه، دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره، دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی، دو نسخه گواهی واریز وجه (یک سوم سرمایه اولیه) را با مهر، برابر اصل می نمایند و "معرفی نامه به اداره ثبت برای دریافت شماره ثبت" را به نماینده ی هیئت مدیره تحویل میدهند  تا برای اداره ثبت شرکت ها ارسال شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی