یک تعاونی

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

تجارب من در تأسیس و تشکیل یک شرکت تعاونی دانش بنیان

افتتاح حساب

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱ ق.ظ

پس از مراجعه به اداره ی تعاون و دریافت موافقت نامه ی تشکیل تعاونی، یک برگ کاغذ که در آن اسامی هیئت مؤسس، مقدار سرمایه کل، سرمایه ثابت، سرمایه ی در گردش، تعداد سهم، سرمایه اولیه تعاونی و حداقل مبلغ واریزی به حساب بانک توسعه ی تعاون در آن ذکر شده است و روی آن مهر برجسته نیز خورده است، به یکی از شعب بانک توسعه ی تعاون مراجعه کرده و فرم افتتاح حساب "تعاونی در شرف تأسیس" دریافت می شود. 

در آن فرم ، نماینده ی هیئت مؤسس، میتواند از طرف مؤسسین دیگر، نیز امضاء کرده و حسابی افتتاح نماید. از آنجائیکه در این مرحله تعاونی هنوز دارای نام نیست و هویت حقوقی هم ندارد، حساب جاری قرض الحسنه افتتاح شده با نام مثلاً "تعاونی تحقیقاتی پژوهشی در شرف تأسیس به نمایندگی نام خانوادگی نماینده هیئت مؤسس" خواهد بود. 

باید تا قبل از مجمع عمومی تعاونی، یک سوم سرمایه اولیه ی تعاونی ( که حداقل 10% سرمایه کل است) را به حساب افتتاح شده واریز کرد. یعنی هر کس تعدادی از سهام تعاونی را که تعهد میکند، یک سوم از  آن را به حساب واریز میکند و رسیدش را با خود به مجمع عمومی می آورد.

۹۵/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی